carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/03/19

Jag fick en utmaning....

...för en tid sen. Av Sofia. Jag skulle lista 6 märkliga saker med/om mig själv. Ska göra mitt bästa.

1) Jag har under en tioårsperiod haft en följetongsdröm om och med Dolph Lundgren. Hans inviter var alltid renhåriga och han ville inte spänna på mig utan satt mest på golvet och höll mig i handen samtidigt som han bedyrade mig sin kärlek.

2) Min Dolph-Lundgren-dröm har fått ge vika för en annan följetongsdröm om mitt framtida hus som heter Åstorp. Det är inte det Åstorp som ligger i Skåne utan är det hus som ligger i Frankrike fast det ligger i Grensholm i Sverige (?) och är lågt, stort som fan, rosa och ser ut som ett sånt där gigantiskt mexikanskt casa. I detta hus finns det mycket glas som har en petrolblå nyans vilket också betyder att det ligger i Frankrike (ja, fråga mig inte hur fan det här hänger ihop).

3) Jag skrattar när jag fiser.

4) Omkring 1994, när min far arbetade på Telia så berättad han vid ett tillfälle om det fantastiska fenomenet e-post. Han förklarade att en arbetskamrat som satt i andra änden av huset kunde skicka ett brev till honom på ett ögonblick bara genom att trycka på en knapp. Det i sig är inte det märkliga. Det märkliga är att jag faktiskt trodde att han menade något slags rörpost i väggen. Ni vet sån som rasslar iväg i en vakumanordning i alla sci-fi-filmer..... Häpp. Och jag som fortfarande envisas med att hävda att jag är hyggligt intelligent.

5) På tal om intelligensen. Jag kan aldrig lära mig att stava till följande ord: skilja, skilld, skilt, skilnad.... och jag utgår ifrån att de faktisk även blev felstavade här med....

6) Och det märkligaste av allt. Att det behövde ta 36 år innan jag fattade att jag är håmmå. Och att jag är fullständigt bröstfixerad.

Ja det var väl det märkligaste jag kunde komma på så här långt.

3 kommentarer:

  • Klockan 20 mars 2007 kl. 10:05 , Anonymous Anonym sa...

    hej bröstfixerad! man kan få tillgång till naxosbiblioteket till den nätta summan av ca 200 kr per år. det är det värt. men kolla först så att norrköpings stadsbibliotek inte är anslutet! det är som en dröm ta mig fan.

     
  • Klockan 20 mars 2007 kl. 10:29 , Anonymous Anonym sa...

    http://stads.naxosmusiclibrary.com/page.library_cardno.asp

    testa att skriv in ditt biblioteks nr här. kanske det funkar!

     
  • Klockan 21 mars 2007 kl. 09:27 , Anonymous Anonym sa...

    ...fan det funkade ju inte. provade med linköpings stadsbibliotek för de har ju så mycket annan musik, men nej, jag får fundera på 2hundringen istället. känner hur munnen vattnar sig bara av tanken.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida