carmina burana

To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower, hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour.

2007/03/28

Yellow is the colour of my true loves hair in the morning..

Just nu känns det som att det är så mycket färg i mitt liv.

Det röda samsas med det gula när verklighetens sol värmer mitt blodomlopp.

Min kärlek till grönt har fått mig att köpa en tantklänning i grönt och vitt på Myrorna som jag ska ha på en disputationsfest på fredag. Kanske lite oakademiskt men det skiter jag i. Den är fin och jag blir glad av att ha den på mig. Så, så är det med det. Ska ha stort grönt plastarmband till och mina nya fina svarta stövlar som jag hämtade hos skomakaren igår.



Himlen välver sitt oändliga blåa över mig och varje steg ute känns lätt. Frisk luft, tillförsikt och en framtidstro som verkar kunna försätta berg är det som fyller mig just nu. Vill massor och tror på det jag vill. Dramatiken från i vintras när allt kändes åt helvete har liksom suddats ut. Gradvis, så jag knappt märkte att den försvann.
På radion är det dramatisk tangomusik. Den typen av drama välkomnar jag gärna. Tydligen ska Peter Jöbacks brorsa Michael ha skrivit det här (sa Pernilla just nu) och det var väl duktigt av honom.
Önskar alla samma vårkänslor som jag har nu för det här är ett rus som bräcker alla centralstimulerande kemikalier med hästlängder. Tussilago och blåsippor, det såg jag igår när jag promenerade hem och herregud så lycklig jag blev av det.


2 kommentarer:

  • Klockan 28 mars 2007 kl. 18:59 , Anonymous Anonym sa...

    ååå vilka härliga elefanter! och den där klänningen låter ju skitvacker, vill se! glad över din glädje, den är du värd femmiljoner gånger om.

     
  • Klockan 29 mars 2007 kl. 20:30 , Anonymous Anonym sa...

    vad glad jag blir av att läsa. Det smittar och det är bra för här är det inte alls lika på topp som hos dig. Är trött och har flickorna mer än vanligt. Sommartidsomställnign borde inte existera och bilar borde bara fungera.
    Min önskan är att det nya revolutionerade drivmedlet som ska ersätta bensin kommer att bli snor. Då kommer lillasyster att bli stenrik på en kaffakvart just nu. Vilken dröm det skulle vara :-)

    Han en underbara kväll imorgon i din nya trendiga gröna outfitt. Låter snyggt!

    Kram

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida